Stop it!!

Posted by : KeDai MiRiN at 3:08 pm
 


Hari2 kerja rasa macam makan hati sendiri...
Bodoh lah...
Geram nyew...
Bukan nyew apew...
Juz, makin lama Rin di 7-E tue...
Makin tak tenteram hidup Rin di buat nyew...
Sebenar nyew ada cerita di sebalik wajah2 di 7-Eleven itu...
Senyuman yang plastik...
Gurauan yang plastik...
Ketawa yang menyimpan sejuta rahsia...
Rahsia yang menyebabkan 2 kawan Rin di buang kerja...
Rahsia yang 2 kawan Rin tue tak tahu...
Rahsia di sebalik pintu tatkala SI hari tue...
Rin nak bagi tahu, tapi Rin takut...
Rin sayang kerja, Rin sayang kawan...

Apa yang bakal di catat akan remain telah di catat...
Tidak mungkin di patah kembali...

Menjelang aku melangkah masuk ke dalam backroom itu...
Aku telah di marah sebab tidak mengetahui apa yang sedang mereka lakukan...
Cik Kim, Cik Lia, Encik Farid dan Kak Farah...
Aku menahan diri untuk marah...
Apakah telah aku lakukan sehingga jadi bergini??
En Farid: Saya tanya kamu, siapakah yang kamu syaki di antara semua pekerja di sini berpotensi untuk jadi pencuri?
Rin: Saya tak tau. Pada saya semua rakan sekerja saya baik2 sahaja...
En Farid: Cuba awak fikir baik2...
Rin:Saya tak tahu... Diorang semua nyew baik...
En Farid: Saya tanya awak sekali lagi... SIAPA yang berpotensi?
Rin: Saya tak tahu...
En Farid: Macam mane awak boleh tak tahu?
Rin: Pada mata saya semua orang baik2... Saya takde masa nak pandang keburukan oranglah...
En Farid: Ok... Hasnan?
Rin: Ok, diew memang pada saya pekerja yang terbaik saya pernah jumpa...
En Farid: Baik, Wan?
Rin: Urm... Macam mana saya nak terang... Diew careless, tapi diew bekerja dengan ikhlas... Ok r gak...
En Farid: Ok jew? Setahu saya, awak yang paling rapat dengan diew di sini... Saya dengar awak selalu keluar dengan diew?!
Rin: [mana mamat neyh tau yang aku rapat dengan Wan? Sama ada Kak Liya, or Kak Farah?]
En Farid: Kenapa diam? Awak ada perasaan dengan dia ke?
Rin: Haha... Encik melawak ye? Saya jujur dengan Encik, saya tak ADA perasaan dengan lelaki lah...
En Farid: Betul? Saya dengar dia selalu cakap lucah...
Rin: Saya rasa cakap lucah tue macam perkara biasa jew...
En Farid: Jadi, awak sukalah diew cakap pasal kemaluan lelaki pada awak?
Rin: [mana diew tahu semua neyh??]
En Farid: Diam makna nyew awak suka...
Rin: Bukanlah saya suka, ada gak rasa tak selesa tue... Cuma saya rasa diew cuma bergurau, takde makne laen...
En Farid: Diew ada bawa pisaukan? Awak tak rasa diew mungkin paksa awak buat dengan diew?
Rin: xde makne nyew... Saya tau diew baik...
En Farid: Jadi betullah diew ada bawa pisau?
Rin: Ye...
En Farid: Saya tak sukalah orang jawab pendek2 neyh... Diew pernah mengacukan pisau itu pada awak?
Rin: Yup, tapi saya rasa diew memaen jewp...
En Farid: Awak tahu yang diew boleh di dakwa sebagai Sexual Harassment?
Rin: Ya? Tak tahu, dan saya tak rasa diew tengah melucah dengan saya... [apa masalah orang neyh? asyik tanya pasal Wan je]
En Farid: Awak pernah ambil barang daripada vendor?
Rin: Tak...
En Farid: Pernah nampak kawan2 awak ambil barang dari vendor?
Rin: Tak pernah... [muka Rin dah start toya time neyh]
En Farid: Hasnan merokok?
Rin: Yup, diew memang merokok...
En Farid: Rokok apew?
Rin: Tah, kadang2 Lucky Strike, kadang2 Malboro, kadang2 Mancester...
En Farid: Ini rokok diew? [sambil tunjuk rokok KENT silver neo]
Rin: Tah, ye lah kowt...
En Farid: Wan?
Rin: Sepanjang saya kawan dengan diew, saya tengok rokok diew tukar2... Saya tak pasti...
En Farid: Mana boleh awak tak pasti? Awakkan kawan baek diew...
Rin: Tah r... Kadang2 Malboro, kadang2 Mancester, kadang2 rokok2 seludup... Saya takde masa nak hafal semua rokok
En Farid: Baik, Lia, kertas. Awak ambil kertas ini, awak tulis semua yang Wan telah buat pada awak. Surat Rasmi, tau?
Rin: Ok.


Secara tak lansung, sejak peristiwa itu Rin tak nak percaya Kak Liya mahupun Kak Farah...
Rin makan hati sangat sebabkan hal ini, Wan dan Hasnan diberhentikan kerja...
Hati Rin rasa kuat sangat yang Kak Liya bagi tau En Farid tentang Rin dan Wan sebab tentang "kaya" itu, Rin hanya beritahu diew...
Sejak dari hari itu, Rin hanya bagi tahu cerita tipu kat Kak Liya dan Kak Farah...
Aku menyampah sebab meletakkan kepercayaan kepada pemecah rahsia...
Geram nyew lah...

0 comments:

Post a Comment